‘Intro’ workshop 21-8-2011 | Voor altijd Slank en Fit

‘Afslanken en Fitter worden is geen kwestie van geluk… maar het gevolg van continu doen wat daar voor handig is’

Mathijs: ‘De kracht van het programma is dat je zelf heel veel gaat leren. Leren en gelijk toepassen! Het is dus niet een ‘kant en klaar recept’ wat je zonder na te denken er maar even bij doet… ‘ 

Waarom dit programma jouw echt gaat helpen..

Natuurlijk ontvang je in dit programma ontzettend veel informatie en tools die je direct kunt gaan gaan toepassen…   Maar daarnaast ga je ook juist leren, inzien en begrijpen dat het gewenste resultaat vaak uitblijft omdat we vooral veel te veel dingen doen, veelal onbewust, die helemaal niet handig zijn!

De sleutel naar succes, dus ook voor afslanken,  is naar mijn mening het in balans brengen van je leven. Ontdekken wie je bent, wat je talenten zijn en hoe je deze zoveel mogelijk kunt inzetten om je eigen leven, maar vooral ook het leven van anderen mee te verrijken..

…De basis hiervoor is het creëren en behouden van een goede gezondheid.

Tip: Neem niet alles maar klakkeloos aan… Niet van je ouders, je partner, de media, je fitnesstrainer… en ook zeker niet van mij! Hoe goed de adviezen ook bedoeld zijn.. hoe handig of waardevol de informatie ook is… Zelf blijven leren en gaan begrijpen wat wel en niet werkt maakt je vele malen sterker!

Heb je zelf kleine kinderen, of ken je misschien kinderen die bij alles vragen ‘waarom’??   Vast wel…. toch? Hier kunnen wij volwassen mensen nog wat van leren!

Helaas hoor ik vaak, dat deze continu ‘waarom vraag’ als erg irritant word ervaren… terwijl dit juist de vraag is die we onszelf wat vaker zouden moeten stellen!

  • Waarom lijkt de ene persoon bijvoorbeeld alles te kunnen eten, terwijl de andere van een koekje aankomt?
  • Waarom kan de ene persoon genieten van ‘gezond eten’ en vind de ander dat maar vies en onnodig..
  • Waarom doe jii wat je doet? En waarom niet anders?

Het leven staat voor groei gun dit ook voor jezelf!

Vertoon meer gedrag waar jij, en anderen, gelukkig van worden, in het nu en op de lange termijn! Wees eerlijk tegen jezelf en keer onhandig destructief gedrag de rug toe!

Bedoel je hiermee dat ik nooit mag zondigen? Dat ik bijvoorbeeld nooit ongezonde voeding mag eten… lekker door mag zakken op een feestje of een week lang op mijn rug liggen in de zon? Nee, dat dus niet..

Ik geloof zoals ik zei in balans… En dat alles altijd 100% ‘goed’ doen is dus ook niet handig…             Ying en Yang.. Evenwicht.. Een gezonde balans!

Chocola, een frietje, Ben & Jerry(vind ik heerlijk!) kan best af en toe, een paar borrels drinken… no problem!

Ik zeg altijd wanneer 80% van je gewoontes handig zijn.. dan is het het oke..                                       om de overige 20% te besteden aan ongezondere zaken! Zolang je hier dan maar wel van geniet!

Het probleem van veel mensen die willen afslanken… evenals van veel goed bedoelde dieten… is dat ze te veel gefocust zijn op nieuwe informatie, tips en trucs.. (Welke ook echt heeel goed kunnen zijn!!)   Maar te weinig kijken, rekening houden en veranderen met wat allemaal niet handig is!!

Stel jezelf eens voor dat je een trainer bent voor wielrenners…

En op een dag komt er een nieuwe klant naar je toe die vraagt of je hem/haar een snellere tijd kan laten rijden over de 50 kilometer.. want zegt hij/zij nog.. ik heb al van alles geprobeerd te veranderen maar het lukt mij niet! Ik heb al energiedranken, pleisters, pillen en zelfs speciale kleding gebruikt.. maar ik word maar niet sneller… of naja.. heel soms lukt het om wat sneller te rijden.. maar na een paar keer werkt het juist niet.. en voel ik me zelfs uitgeput omdat ik veel te veel energie heb gegeven!:(

Klant: Ik wil het echt heel graag en betaal heel goed voor je hulp!

Jij: Oke.. natuurlijk wil ik je graag helpen.. dus kom morgen maar naar het park. We gaan dan samen een stuk fietsen en dan zal ik gaan analyseren of je wellicht iets aan je techniek of schema moet doen.

De volgende dag komt jou klant aanfietsen.. en tot je verbazing op een slecht onderhouden racefiets, met roestplekken, weinig profiel en zachte banden!! Jij: Waar is je nieuwe fiets? Is ie stuk?            Klant: Uhm.. hoezo nieuwe fiets? Ik heb op deze fiets leren fietsen en hij rijd al 20 jaar prima!!

Even schrikken he?! Maar wat nu….

Ga jij als trainer nu zeggen..

Advies 1: ooow oke.. maakt ook niet uit.. blijf gewoon doen wat je altijd deed! Nou?

En zou je dan bijvoorbeeld kijken wat je klant nog niet heeft? Een snelle speciale gestroomlijnde helm bijvoorbeeld?!

of denk je nu..

Advies 2: Tuurlijk niet!! hahaha .. Het is toch simpel.. Hij moet een andere fiets! Of in ieder geval flink wat aan die fiets gaan opknappen!! Want die fiets mocht dan 20jaar geleden wel handig zijn om te leren fietsen.. Maar nu om sneller te fietsen.. op zo’n slecht onderhouden afgetrapte fiets, met roestpleken en zachte banden gaat niet werken! Sterker nog.. als je daarop door blijft fietsen als een gek.. zal je energie helemaal leeg trekken!

Welk advies zou jij geven??

Hoogstwaarschijnlijk(hoop ik) advies nummer 2, nietwaar?

Voel je al aankomen waar dit verhaal naar toe gaat…?

 VEEL MENSEN BEREIKEN NIET HET GEWENSTE RESULTAAT OMDAT ZE VOOR EEN GROOT DEEL, CONTINU DOEN WAT NIET HANDIG IS!!

EN I.P.V DAAR IETS TE VERANDEREN.. OPZOEK GAAN NAAR MAKKELIJKE MANIEREN, DIE ZE NOG NIET HEBBEN GEPROBEERD!  BEST WEL HEEL ONHANDIG  TOCH EIGENLIJK?

Tja.. best wel. Maar helaas de reailteit! Ik kan hier nog uren over schrijven.. maar hoop dat de boodschap in dit verhaal een beetje duidelijk is..

Want wil je ECHT veranderen… Doe dit dan ook ECHT!

Leer de juiste manier van denken, eten en trainen

… om voor altijd Slank & Fit te zijn!!

En niet alleen leren.. maar natuurlijk ook gaan doen!

‘Leef met passie, in volle gezondheid!’

Mathijs Bos

Lifestyle coach

Over Mathijs Bos

Personal Lifestyle Coach
Dit bericht werd geplaatst in Voor Altijd Slank En Fit. Bookmark de permalink .

2 reacties op ‘Intro’ workshop 21-8-2011 | Voor altijd Slank en Fit

  1. Marga de Jongh Smit zegt:

    Goed en waardevol artikel Mathijs, lekker duidelijk en zo herkenbaar!

Plaats een reactie