Wat zijn nou handige boodschappen in de supermarkt?

Gezonde boodschappen

Tijdens een personal training sessie vanmorgen met een klant kreeg ik de vraag;
Wat kan ik straks nou het beste kopen wanneer ik in de supermarkt ben?

‘Ik stelde voor om samen naar de supermarkt te gaan’

Omdat de vraag van mijn klant over gezonde boodschappen mij bijna dagelijks wordt gesteld, begon ik eerst heel enthousiast, en bijna vol automatisch te vertellen wat hij het beste kon kopen en waarom.  Maar omdat ik al snel merkte tijdens mijn verhaal dat hij inmiddels weer vergeten was wat ik in het begin vertelde, stelde ik voor om samen naar de supermarkt te gaan!   ‘TOP idee!’ , aldus zijn reactie.

Eenmaal in de Supermarkt van de ‘bonuskaart en hamsterweken’ aangekomen werd het al snel duidelijk waar de grootste winst voor zijn gezondheid –en gewenste strakke buik-, te halen viel…

Veeeel minder: kant-en-klaar , verpakt, suikerrijk en bewerkt ‘voedsel’…
… tenminste, het word verkocht als voeding!

&

Veeeel meer: echte voeding zoals: groente, fruit, vlees, vis, eieren, noten en olie.

Normaal gesproken doe ik ongeveer 5 a 10 min over mijn ‘standaard’ boodschappen. Dit heeft mede te maken met het feit dat ik eigenlijk alleen de buitenste route loop in de supermarkt!

Want in de meeste supermarkten staat alles wat ‘niet zo handig is voor je gezondheid’ ruim opgesteld in het midden van de winkel.  Hier vind je vooral ‘het voedsel’ wat flink bewerkt is met o.a suikers, transvetten, E-nummers en andere moeilijke namen…

…om zo het voedsel heel lang te kunnen bewaren! Voornamelijk ‘dood’ voedsel dus!!

Nou wil ik ook niet beweren dat de voeding die ikzelf regelmatig bij de supermarkt haal het allerbeste is… zeker niet. Want zelfs ook aan al ‘het gezondere voedsel’ uit de supermarkt zijn vaak veel extra stoffen toegevoegd om het bijvoorbeeld langer houdbaar te maken.

Daarom ga ik voor verse aankopen ook regelmatig  naar winkels/plaatsten in Amsterdam zoals:

Marqt        Utrechtsestraat          http://www.marqt.com/

Landmarkt       Schellingwouderdijk        http://www.landmarkt.nl/

Gezondheidswinkel      Buikslotermeerplein         http://www.gezondheidswinkel.nl/

Maar deze keer zijn we bewust naar de supermarkt gegaan, omdat het voor mijn klant handig is om te weten welke boodschappen hij nou het beste wekelijks kan inslaan.

Om jou als lezer van dit blog een beter inzicht te geven, zal ik nu vertellen over de voedingsmiddelen die ikzelf met regelmaat koop. Ik hoop dat je begrijpt dat ik nooit alles kan vertellen in een korte tekst en een afbeelding, en dat voor de meeste voedingsmiddelen meer uitleg nodig is.

Gezonde boodschappen

Vraag jij jezelf ook regelmatig af wat je beter wel en niet kunt kopen in de supermarkt? Dan is een gezamenlijke ‘gezonde supermarkt tour’ misschien ook wel iets voor jou!

Om het nog wat duidelijker te maken heb ik hieronder ook een boodschappenlijstje bijgevoegd.

Boodschappenlijstje


Overigens komen de chocola (met 85% pure cacao), kokosolie, amaranth en Quinoawafels komen niet bij de ”bonuskaart en hamsterweken” supermarkt vandaan…

Omdat de gezondheidswinkel vrijwel om de hoek zit zijn we daar ook gelijk even naar binnen gegaan voor deze super voedingsmiddelen!

Maar dit is, zoals je wellicht begrijpt, niet het enige wat ik eet. Ik raad je dan ook zeker aan om altijd te zorgen voor voldoende variatie! Varieer vooral in de soorten groente, fruit, vlees, vis en noten.

Ben je zelf benieuwd of jouw voedingsinname handig is voor je gezondheid? Dan wil ik ook jou uiteraard graag helpen met een persoonlijk advies. Daarnaast is het vanaf nu ook mogelijk om gezamenlijk een ‘gezonde supermarkt tour’ te doen. Ik zal je dan zo goed mogelijk uitleggen wat en waarom je het beste met regelmaat kan eten voor een goede gezondheid, meer energie, en/of een strak figuur.

Mocht je vragen, opmerkingen of tips hebben naar aanleiding van dit blog, dan kan je deze altijd onderaan dit blog plaatsen. Daarnaast zal ik in de komende weken nog dieper ingaan op het wat en waarom qua voedingsmiddelen in mijn blogs.

‘Leef met passie, in volle gezondheid’

Mathijs Bos
Personal Lifestyle coach

P.S Ik waardeer het echt enorm wanneer je dit Blog deelt met anderen en/of beloond met een ‘LIKE’!


Over Mathijs Bos

Personal Lifestyle Coach
Dit bericht werd geplaatst in VOEDING en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Wat zijn nou handige boodschappen in de supermarkt?

  1. Elles zegt:

    Mathijs, helemaal leuk, goed en informatief!!!

  2. Pingback: Wat is goede voeding voor een Slank en Fit lichaam? | Tjekken

Plaats een reactie