Zorg voor een hele sterke WAAROM WEL?!

Het enige wat kan groeien, is datgene waar je energie aan geeft!

WAAROM? Wanneer je zegt dat je echt heel graag wilt afslanken maar eigenlijk niet eens echt weet waarom, kiest ‘je onbewuste’ vaak automatisch de weg van de minste weerstand.

Waarom is het niet handig om steeds te denken wat je allemaal niet meer wilt?

Omdat wanneer je continu focust op datgene wat je allemaal niet meer wilt, je daar alleen maar meer van zult krijgen!


Advies: Maak je doelen groter, aantrekkelijker & focus op geluk(jezelf goed voelen) in het NU. En houdt in gedachten dat het niet om een tijdelijke verandering gaat door een dieet, of sappenkuur.. maar om een blijvende gezonde verandering in je gewoontes!


Opdracht: Bedenk WAT je graag wilt bereiken en focus je daarna vooral op het WAAROM?

Verzin tenminste 10 voordelen wat dit doel jou allemaal gaat brengen. En denk dan niet alleen aan het eindpunt, wanneer het doel is behaald, maar juist ook aan de reis er naar toe!

Voorbeeld: Ik, Annemarie jacobs, wil op 1 September 2011 60 kg wegen met een vetpercentage van 18%.

Waarom? Ik wil dit bereiken omdat ik:

  1.        Lekkerder in mn vel zit
  2.        Dit een enorme overwinning zal zijn
  3.        Fit ben vanwege mijn gezonde voedingspatroon
  4.        Deze uitdaging mij consequent laat sporten
  5.        Ik dan zal stralen in mijn trouwjurk
  6.        Beschik over meer energie door mijn gezonde levenstijl
  7.        Mezelf dan goed voel en er beter uit zie
  8.        Hele mooie foto’s ga maken op het strand
  9.        Vooral heel trots zal zijn en anderen wil inpireren
  10.    Heel graag goed zorg voor mijn lichaam

Goed nu ben jij aan de beurt! Neem er even de tijd voor en geniet van de porsitieve gedachten die voorbij komen! Succes!!

Ben je serieus? En wil je jouw slagingspercentage van jouw uitdaging flink vergroten?

Leer dan om doelen te stellen volgens de SPICE methode en gebruik de doelenboom!

Meer informatie hierover vind je in het BLOG: Bereik je doelen sneller met SPICE!

Over Mathijs Bos

Personal Lifestyle Coach
Dit bericht werd geplaatst in Voor Altijd Slank En Fit en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie